oleh Wangsa Urang Subang Pituin pada 8 Agustus 2011 jam 0:22
Hiji Hadits Qudsy nu sumberna ti Abi Hurairah R.A. nu diriwayatkeun ku Syaikhani (dua Imam Ahli Hadits), Imam Nasa'i, sareng Ibnu Hibban mugia Alloh salamina ngarahmatan marantenna, yen Rosululloh S.A.W. ngadawuh:
"Allah S.W.T. ngadawuh: "Saban-saban Amal perbuatan anak Adam eta mulang ka dirina (tegesna, laku hade nu dipilampah eta hasilna bakal mulang deui ka nu milampahna). Kajaba Ibadah puasa, ibadah puasa teh pikeun Kami (Allah), maka kami nu bakal ngawalesna langsung.
Ibadah puasa teh minangka tameng, jeng nalika anjeun dina mangsa keur ngalakonan ieu ibadah puasa, poma ulah kedal ucap ku ucapan-ucapana kotor, henteu sopan, matak henteu genah nu ngadengena, oge poma ulah pasea.
Mun seug diantara aranjeun aya nu ngahina ka anjeun, aya nu ngajak pasea ka anjeun, pok ucapkeun ka manehna: "Kami keur Puasa".
Lajeng Kanjeng Nabi Muhammad S.A.W. dadawuh deui:
"Demi Dzat Allah nu kami aya dina kakawasaan-Na-na. saestuna bau sungutna jalma nu puasa, mungguhing Allah eta kacida seungitna (jaga di Yaumil Kiamat) batan minyak kasturi. Jeung pikeun jalma nu puasa bakal tepung reujeung dua kabungahan, Bungah nu kahiji nyaeta bungah nalika buka puasa, jeung bungah nu kadua, nyaeta jaga bakal ditepang raraykeun sareng Pangeran manehna, (nyatana Allah Ta'ala) ku sabab ganjaran puasana".
Hadits Qudsy ieu ngauningakeun ka urang sadayana, kalayan pinuh ku pituduh sareng arahan ka jalma-jalma nu ngalakonan ibadah puasa, pikeun merhatoskeun kana adab jeung tatacara puasa nu ikhlas karna Allah Ta'ala, nu antukna eta puasa nu dilakonana teh janten luhung ajenna mungguhing Allah.
Anapon kacindekan tina eusining Hadits nu munggaran, nyaeta:
Nu kahiji, nyaeta jalma nu puasa teh kudu ngaraksa lisanna. Tegesna, lisanna teh ulah diumbar teuing, kudu diraksa tina ucapan-ucapan nu kotor, tina ucapan-ucapan nu matak batur teu genah ngadengena, matak batur kuciwa, omongan-omongan nu sifatna nyaci, maki, nyacampah, nyarekan jeung sajabana ti eta ku disingkahan, tujuanana supaya ibadah shaum urang dipalire ku Alloh, sab Rosululullah S.A.W. ngadawuh nu sumberna ti Abi Hurairah R.A.:
"Sing saha jalmana (nu ngalakonan puasa) henteu bisa ninggalkeun omongan jeung lampah nu kotor jeung nu euweuh gunana, maka Allah hamo malire kana lampah ninggalkeun dahar jeung nginumna (tegesna, puasana)" (H. R. Imam Ahmad bin Hanbal, Imam Bukhari, Imam Abu Daud, Imam Tirmidzy oge Imam Ibnu Majah).
Nu kadua, pikeun jalma nu puasa dikudukeun ninggalkeun atawa ngajauhan lampah mancing pasea, oge ngalayanan nu ngajak pasea komo mun ditambahan gelut galungan mah, ieu estu dipahing pisan pikeun jalma nu keur ngalakonan puasa mah. mun seug aya nu ngajak pasea, atawa mancing-mancing kana emosi urang, pok ucapkeun: " Kami keur puasa".
Nu katilu, Pikeun jalma nu puasa, sawadina ngajaga oge ngariksa diri lain ukur nahan tina kalapar jeung kahanaang wungkul, tapi diperedih sangkan nahan diri tina laku lampah nu matak Allah teu Ridho. Kayaning, ngajauhkeun diri tina laku ma'siyat, laku nu nimbulkeun dosa, jeung sajaban ti eta.
Nu kaopat, Pikeun jalma nu puasa, mibanda kadudukan nu luhung ajenna mungguhing Allah, sabab bahamna jalma nu puasa eta bakal leuwih seungit batan minyak kasturi jaga di Yaumil Kiamat. Sanajan keur puasa ayeuna baham teh bau, da wajar bauna mah sabab nu ngaranna beuteung dikosongkeun jeung baham jarang ngomong loba ngabetem pasti bakal nimbulkeun hawa bau, tapi mungguhing Allah mah bau bahamna jalma nu puasa ajenna bakal seungit leuwih seungit batan seungitna minyak kasturi, mun ceuk sakaul mah seungitna leuwih seungit batan seungit minyak misik.
Nu Kalima, Pikeun nu ngalakonan puasa, bakal manggihan du kabungah, dua kabagjaan. Kabungah jeung kabagja nu kahiji nyaeta kabungah di dunya, tegesna nalika manehna buka puasa. Teh lebah buka puasa didieu aya dua harti,
- Nu kahiji, nyaeta buka puasa dina sapopoe, nalika rengse ngalaksanakeun ibadah puasa dina bulan Romadhon.
- Nu kadua, nyaeta nalika tepung reujeung poean lebaran 'Iedul-Fitri, tegesna nalika rengse cacap salila sabulan Romadhon ngalakonan puasa.
Saterusna kabungah jeung kabagjaan nu kadua, nyaeta kabungah jeung kabagjaan nalika di Akherat, yakni patepang raray sareng Allah Robbul 'Aalamin, bari nampa kabar ditarimana amal ibadah puasa nu geus dilakonana, oge dipaparinkeun wawales ganjaran nu tos dijangjikeun ku Robbul 'Aalamin.
Mugia urang tiasa ngahontal puasa nu mabrur (nu ditampi ku Alloh). Oge mugia lima perkara nu kacutat dina eusining Hadits nu munggaran bisa kahontal ku urang sadayana. Amin
Wallohu Wa Rosuuluhu A'lam Bish-Showaab
Subang, 07082011
Tidak ada komentar:
Posting Komentar